تمدید مهلت

قبله ای از تمدید مهلت ارسال آثار برای حضور در جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه سال 94 خبر داد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، غلامرضا قبله ای، مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی و دبیر نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی، از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه سال 1394 خبر داد و گفت: به دلیل اینکه ارسال آثار به بخش‌های معرفی شده در جشنواره نیاز به زمان دارد، لذا بنا بر درخواست مخاطبان برای افزایش زمان ارسال آثار، دبیرخانه جشنواره با تمدید مهلت ارسال آثار موافقت کرد. وی افزود: اختتامیه اولین دوره این جشنواره قرار است در تابستان94 برگزار شود و کلیه هموطنان به صورت حرفه‌ای و یا آماتور می‌توانند با ارسال آثار خود در بخش های مختلف آن شرکت کنند. وی ادامه داد: جشنواره در چهار قالب کلی شامل 1- هنرهای تصویری 2- هنرهای تجسمی 3- ادبیات 4- رسانه های دیجیتال است و افراد می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند. وی با ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان و دانشجویان در این جشنواره خاطر نشان ساخت: با توجه به آثار ارسالی، امیدواریم که فرهنگ مالیاتی میان اقشار مختلف کشورمان تبیین شود و ان شاء الله اثر آن در آینده کشورمان تبلور یابد. دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند به سایت جشنواره به نشانی: WWW.INTAMEDIA.IR مراجعه و ضمن مطالعه آیین نامه و اطلاع از آخرین اخبار، با تکمیل فرم شرکت در جشنواره ،آثار خود را ارسال کنند

قراین مالیاتی چیست؟

قراین مالیاتی چیست؟ 

قرینه یا پایه مالیاتی عبارتست از عواملی که در هر رشته از مشاغل با توجه به موقعیت شغل برای تشخیص در آمد مشمول مالیات به طریق علی الراس ملاک و ماخذ اعمال ضریب مالیاتی برای محاسبه در آمد مشمول مالیات قرار می گیرد. 

این قراین عبارتند از: 

1-خرید سالانه 

2-فروش سالانه 

3-در آمد ناویژه 

4-میزان تولید در کارخانجات 

5-جمع وجوهی که بابت حق التحریر و حق الزحمه وصول و مصرف تمبر عاید دفاتر اسناد رسمی می شود 

6-سایر عوامل به تشخیص کمیسیون تعیین ضرایب. 

هدف از وصول مالیات چیست؟

هدف از وصول مالیات چیست؟ 

هر دولتی برای اداره جامعه نیازمند امکانات مالی است تا بتواند وظایفی را که از جانب مردم به عهده گرفته به نحو مطلوبی انجام دهد. 

عمده ترین این وظایف عبارتند از : 

1-حفظ استقلال و تمامیت کشور از طریق تامین وسایل و تجهیزات دفاعی استقرار و اداره نیروهای نظامی و انتظامی. 

2-ایجاد و توسعه راه های ارتباطی و وسایل حمل ونقل. 

3-تامین بهداشت.آب.برق.مخابرات و سایر وسایل ارتباطی جمعی برای عموم. 

4-تامین آموزش در همه سطوح. 

5-تامین قوه قضائیه برای حل و فصل دعاوی واستقرار امنیت اجتماعی. 

6-تامین مایحتاج عمومی افراد جامعه در یک سطح قابل قبول. 

7-تامین زیر ساخت های اقتصادی و صنایع مادر و کلیدی برای ایجاد زمینه های تو لید و اشتغال و تعادل اقتصادی. 

8-تقویت روح بررسی تحقیق از طرح تاسیس مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و حمایت و تشویق محققان. 

9-تامین خود کفایی در علوم و فنون. صنعت و کشاورزی. 

10-تامین خدمات و حمایت های مالی درجهت بر خورداری از تامین اجتماعی. باز نشستگی. بیکاری. پیری و از کار افتادگی و تامین خدمات درمانی و بهداشتی به صورت بیمه همگانی و فراهم آوردن موجبات داشتن مسکن متناسب با خانواده ها. 

بنابراین ملاحظه می شود که دولت برای دستیابی به اهداف خود برای پاسخگویی به نیاز های جامعه که به شمعه ای از آن اشاره شد نیازمند منابع مالی است امروز در کلیه کشورها صاحب نظران مسائل اقتصادی بهترین منبع تامین هزینه های دولت را مالیلت می دانند. زیرا علاوه بر آن که اتکا دولت را به منابع خدادادی مثل نفت که یک ثروت ملی و متعلق به نسل های آینده نیز هست ، کم میکند. یک شور واشتیاق ملی برای مشارکت در امور کشور در آحاد افراد جامعه ایجاد میکند. 

قوانین مالیاتی مربوط به سازمان های مردم نهاد

قوانین مالیاتی مربوط به سازمان های مردم نهاد

• فصل ششم موضوع بند "ط" ماده 139 آیین نامه اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1380، به نحوه معافیت مالیاتی سازمان های مردم نهاد(غیردولتی) خیریه ای، اشاره دارد.
در ماده 6 فصل ششم موضوع معافیت بند "ط" ماده 139، تصریح شده است :

"موسسات خیریه و عام المنفعه در صورتی می‌توانند از معافیت مالیاتی این بند استفاده نمایند که واجد شرایط زیر باشند:

الف- موسسه رسما تحت یکی از عناوین فوق به ثبت رسیده و غیر انتفاعی بودن ان نیز در اساسنامه تصریح شده باشد. 
ادامه مطلب ...

کتاب قانون مالیات مستقیم (دانلود PDF )


ایران نت:

مالیات عبارت است از قسمتی از در آمد یا ثروت افراد که به منظور پرداخت بخشی از هزینه های عمومی و حفظ منافع اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشور به موجب قانون به وسیله دولت وصول می شود به عبارت دیگر برای دوام وقوام جامعه و ارائه خدمات اجتماعی توسط دولت هر یک از افراد جامعه با توجه به توان پرداخت خود مکلفند بهای قسمتی از این خدمات را به عنوان مالیات به دولت بپردازد و در این مشارکت جمعی برای رسیدن به رشد و توسعه و رفاه و کرامت انسانی سهیم باشند. 

 

http://www.uplooder.net/


 

دانلود کتاب قانون مالیات مستقیم
حجم 648 کیلو بایت

پسورد: irnet